torsdag den 9. maj 2013

Første stævne nærmer sig

Der er nu under to uger til mit livs første Triathlon stævne, da jeg skal deltage i Haraldslund Triathlon søndag d. 19. maj. Distancen er meget kort (200m-12km-4km) og foregår i og omkring Haraldslund svømmehal i Aalborg Vestby.
Jeg begynder allerede at glæde mig til at prøve kræfter med et rigtigt stævne, og jeg er især spændt på hvordan jeg klarer overgangene mellem de tre discipliner og ikke mindst hvor godt (og hurtigt) det går i skiftezonerne!

Som nævnt i seneste indlæg, så stod Fusions Cup'ens enkeltstart for døren, hvilket var første gang jeg skulle prøve at køre en rigtig enkeltstart for fulde skrald. På dagen (30. april) blæste der en led og kold kuling, hvilket gjorde at en del af den 10,5 km lange rundstrækning (skulle køres 4 gange), var i stiv og hård modvind! Udover dette gik enkeltstarten dog fint, og jeg kørte de 42km på 1:20:26 timer, hvilket egentlig var fint, vinden taget i betragtning. Jeg sluttede som nr. 32 ud af 49 startende herrer.

En sjov detalje på enkeltstarten var i øvrigt deltagernes valg af tøj. På dagen var der vel 7-8 grader og ikke mindst den førnævnte hårde blæst. Jeg valgte derfor at pakke mig godt og grundigt ind i flere lag tøj, selvom det selvfølgelig vil gå lidt ud over indsatsen, da det giver mere luftmodstand, mindre smidighed mv. Men selvom jeg kørte for fuld knald og fik pulsen godt op, så synes jeg det var tilpas med meget tøj på dagen. Men jeg skal lige hilse og sige, at der var en del vikinger blandt klubbens medlemmer, for der var flere der kørte i korte cykelbukser, uden hue og med sommerhandsker! Crazy!

I stiv kuling på enkeltstarten...


Ellers kan jeg sige, at det går godt med træningen. jeg synes især at mit løb skrider fint fremad. Jeg ligger pt. på omkring 7 timers træning om ugen...
Jeg vender frygteligt tilbage efter Haraldslund Triathlon. Forhåbentlig med en god oplevelse i bagagen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar