mandag den 20. maj 2013

Første Triathlon gennemført

Søndag d. 19. maj skulle jeg deltage i mit livs første Triathlon. Det drejede sig om Haraldslund Triathlon, som er et kort motions-triathlon med deltagelse af unge, gamle, motionister og nybegyndere, men også nogle erfarne og skarpe triathleter.
Distancen var :

  • 200 meter svømning
  • 12 km cykling
  • 4 km løb
Jeg startede ganske fint ud med svømmedelen (som foregik i Haraldslund Svømmehal) og kom igennem på ca. 3:10, hvorefter jeg skulle ud af hallen og ind i skiftezonen, for at skifte til cykel. Jeg var på forhånd noget nervøs for skiftene, da jeg kun har øvet det ganske lidt, men skiftet til cyklen gik fint. På med hjelm og cykelbriller, op på cyklen, ned i pedalerne og så afsted på de 12km ud af Aalborg og tilbage igen. Cyklingen tog omkring 20 minutter, og jeg fik en fin gennemsnitfart på omkring 36-37 km/t. Herefter var det tilbage i skiftezonen; stil cyklen, af med hjelm og briller og hop ned i løbeskoene. På vej ud af skiftezonen løb jeg lidt forkert - det er sgu svært at orientere sig tids nok, når pulsen er helt oppe at ringe, men de mange hjælpere fik mig hurtigt på ret kurs, og så var det ud på de 4km. 
På forhånd var jeg meget nervøst for løbet, fordi jeg i den seneste uges tid, har døjet med en overbelastet hoftemuskel. Derfor har jeg ikke løbetrænet i en uges tid, og jeg var ret bange for, at det ville gøre for ondt til at jeg ville risikere at forværre skaden. Men heldigvis mærkede jeg ikke meget til den ømme hofte (og det gør jeg heller ikke ret meget her dagen efter). Løbet blev gennemført på ca. 17 minutter, hvilket jeg var super tilfreds med. I løbet af foråret har jeg virkelig fået forbedret mit løb meget, så det er super fedt, at man kan se resultater af de mange timers træning. 

Min samlede tid blev 43:20 minutter, hvilket i øvrigt rakte til en 13. plads blandt de knap 100 startende i herre-rækken. Alt i alt, et rigtig godt stævne, hvor der var styr på tingene, og ikke mindst en god oplevelse for undertegnede!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar