lørdag den 1. juni 2013

A real pain in the ... hip

Ja, som overskriften nok afslører, så har jeg været ramt af en skade. Siden Haraldslund mini-Triathlon (19/5), har jeg døjet med en øm hofte, som har gjort at jeg stort set ikke har løbet siden. Andre triathleter og sportsfolk kan nok nikke genkendende til den store frustration det er at være skadet. Den frustration har jeg selv haft de sidste par uger - ikke mindst set i lyset af, at mine løbeform var begyndt at blive rigtig god.
Heldigvis har jeg ikke haft problemer med at cykle og svømme, så det har jeg istedet fokuseret på. Jeg har især fået cyklet en del kilometer, så helt skidt er det nu heller ikke. Det er netop det helt fantastiske ved Triathlon: Skulle man blive ramt af en overbelastningsskade, så kan man ofte stadig træne de andre discipliner.
I dag har jeg været ude at løbe 3km i lavt tempo, og for første gang i flere uger, mærkede jeg ikke noget til den over belastede hofte. Umiddelbart tror jeg, at en kombination af nedsat træningsmængde, udtrækning samt lidt mere fokus på core-træning, har gjort at jeg har oplevet fine fremskridt i fht. skaden.

Nu hvor vejret også begynder at tillade svømning i åbent vand, har jeg netop fået bestilt en våddragt. Det blev en Nineteen Pipeline (se billedet nedenfor). Den skulle gerne komme med posten i den kommende uge, og så skal jeg helt sikkert ud og prøve den af! Det bliver super spændende, men nok også lidt af en udfordring at komme ud og svømme i åbent vand, fremfor de trygge rammer i svømmehallen.

Mit helt store mål i min første sæson som triathlet er jo stadig 1/4 Ironman i Aalborg, som bliver afholdt d. 7/7 2013. Indtil da bliver det næste delmål Kmd 4:18:4, som består af 400m svømning, 18 km cykling og 4 km løb. Løbet bliver afholdt i og omkring Aalborg friluftsbad, og finder sted d. 15/6.

Min første våddragt: Nineteen Pipeline

Ingen kommentarer:

Send en kommentar